Produkty wybieralne - Strategia produktu - struktura, klasyfikacja, asortyment, opakowanie

Produkty wybieralne

Klasyfikacja produktów konsumpcyjnych » Produkty wybieralne

Zakupu produktów wybieralnych (jak sama nazwa wskazuje) dokonuje się w drodze wyboru – klienci odwiedzają różne punkty sprzedaży podobnej branży aby porównać produkty (ich jakość, funkcjonalność) i ich ceny. W świadomości klientów powstaje pewien obraz produktów – niektóre produkty są postrzegane jako podobne (homogeniczne) inne jako odmienne. Porównując produkty klienci poświęcają często dużo czasu i wkładają (są gotowi włożyć) w ocenę ofert znaczny wysiłek:

a) produkty homogeniczne (postrzegane jako takie same) – klient dokonuje zakupu wybierając spośród produktów wyglądających tak samo kierując się ceną (klient kupuje produkt tańszy – sprzedawca powinien kusić nabywcę ceną lub powinien podjąć działania aby produkt wyróżnić np. poprzez reklamę). Z marketingowego punktu widzenia nie ma takich samych produktów – obraz produktów podobnych powstaje jedynie w świadomości klienta.

b) produkty niehomogeniczne (postrzegane jako inne pod względem: estetyki, stylu, jakości, itp.) – to produkty, przy zakupie których klient nie kieruje się ceną (przynajmniej do pewnego stopnia) tylko zwraca uwagę np.: na to czy produkt jest pod kolor, zgodny z jego oczekiwaniami pod względem mody, stylu, wielkości - wybierając pośród wielu garniturów klient nie wybiera przecież najtańszego tylko modny, kupując meble do kuchni interesuje go ich jakość, kolor i rozmiar (czy pasują do kuchni), cena natomiast jest już mniej istotna.
cheap calling card
Bytom Działki budowlane Komarno Darmowe gry Ubieranki joomla